Společnost Singapore Airlines má za sebou poměrně dlouhou historii. Aerolinky vznikly v roce 1972 a postupem času se staly v podstatě vlajkovou lodí Singapurské republiky. Hlavní centrála je na letišti Singapore Changi. Dominantním akcionářem je v dnešní době singapurská vládní a holdingová společnost Temasek Holdings.
Singapore Airlines patří mezi aerolinkami k pomyslným velikánům. Základem všeho je skupina Singapore Airlines Group, pod níž patří velké množství dceřiných společností. Je jich více jak dvacet a obvykle se jedná o subjekty spjaté s letectvím a přidruženými službami. Společnost se kromě přepravy osob zaměřuje také na nákladní leteckou dopravu, která je provozována subjektem Singapore Airlines Cargo.
Aerolinky Singapore Airlines jsou známé nejen svou velikostí, ale i celkovým servisem. Už několikrát byly vyhodnoceny jako nejlepší letecká společnost světa. Singapore Airlines je takovým pomyslným dobyvatelem označení NEJ. Jako první na světě začala používat největší osobní letadlo světa Airbus A380 a Boeing 787-10. Nutno podotknout, že patří i k výjimkám provozujícím letoun Airbus A350-900. Letecká společnost se neřadí jenom do kategorie nejlepších aerolinek světa, ale také těch nejčistších.
Letadla singapurské letecké společnosti jsou z pohledu designu spojena s folklorní postavou ptáka zvaného Kris. Toho můžete zaznamenat na ocasním křídle letounů. Z pohledu propagace si Singapore Airlines dává hodně záležet nejen na prezentaci špičkové letecké techniky. Důraz je kladen i na nadstandardní personál, včetně samotných letušek. V tom se aerolinky liší od konkurenčních společností. V současnosti mají aerolinky více jak 14 tisíc zaměstnanců.
Kód aerolinky | SQ (IATA), SIA (ICAO) |
Web | https://www.singaporeair.com |
Země původu | Singapore |
Rok založení | 1972 |
Odlety z ČR | Ne |
Odbavení online | Ano |
Věrnostní program | Ano |
Průměrné ceny letenek | Vyšší průměr |
Platba v letadle | Euro |
Příruční zavazadla
Zavazadla do podpalubí
Aerolinky Singapore Airlines nabízí různé možnosti odbavení. Jednou z variant je odbavení přímo na letišti, k čemuž lze využít speciální odbavovací kiosek. Odbavení v něm je možné 24 hodin před odletem. Alternativou je odbavení na přepážce, které je dostupné 48 hodin až 40 minut před odletem. Nejpohodlnější variantou je pravděpodobně online odbavení. V tomto směru se nabízí internetový portál https://www.singaporeair.com/en_UK/sg/home#/checkin nebo můžete využít mobilní aplikace SingapureAir. Odbavení tímto způsobem lze realizovat 48 hodin až 1,5 před odletem.
Letecká společnost Singapore Airlines myslí na své zákazníky v maximální možné míře. Dokazují to především služby během letu, které se do jisté míry liší podle toho, jakou zvolíte cestovní třídu. Na palubě letadla si užijete spoustu zábavy. Je to například připojení k internetu. To má u Economy Class nějaké omezení, v případě Business Class je bez omezení. Dále to mohou být hry, média a ostatní digitální produkty, jimiž si budete krátit dlouhý čas. V letadle lze nakupovat prostřednictvím zábavního systému KrisWorld. Výjimkou není ani předběžný výběr jídla podle menu.
Letecká společnost Singapore Airlines předkládá svým cestujícím hned několik cestovních tříd lišících se především nabízeným komfortem.
Economy Class
Premium Economy Class
Business Class
First Class
Suites
Aerolinky Singapore Airlines umožňují svým klientům využívat dva typy věrnostních programů. Tím prvním je KrisFlyer, což je program odměn skupiny Singapore Airlines Group. Benefity za létání se singapurskými aerolinkami mohou nabývat odlišných podob. Důkazem toho je Kris+, KrisShop nebo Pelago. Výše odměn a přidružených benefitů se odvíjí od toho, jakou úroveň členství máte.
Kromě tohoto věrnostního programu je tu ještě The PPS Club zaměřený na ty nejváženější zákazníky. Členové PPS klubu získají nejrůznější privilegia, od garance rezervace, přes bonusy leteckých mil, prioritní odbavení, až po přístupy do vybraných letištních salonků a podobně.